Kamera Sony Venice

Kamera Sony Venice z pełnoklatkowym przetwornikiem 36×24 mm do produkcji filmowej i telewizyjnej, umożliwia przechwytywanie obrazów 6K o rozdzielczości 6048 x 4032.

Pozwala więc utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Technologia szybkiego odczytu matrycy ogranicza deformacje obrazu powstające na skutek ruchu (tzw. efekt jello).

VENICE ma zaskakująco zwartą konstrukcję, która umożliwia łatwiejsze fotografowanie w ograniczonych przestrzeniach lub na dronach. Przyciski sterujące umożliwiają intuicyjną obsługę; są nawet podświetlane w ciemnościach. Wbudowana opcja monitorowania jest zwiększona poprzez dodatkowe wyjścia HD obok standardu 4K-SDI.

Kamera może być zasilana przez 12 V i 24 V źródła prądu, podłączone z tyłu urządzenia.

Obudowa jest niesamowicie wytrzymała, została poddana rygorystycznym testom w najcięższych warunkach. Cichy system wentylacji jest całkowicie odizolowany od wszelkich elementów elektronicznych, aby zapobiec wnikaniu kurzu, piasku i wody.

Współpracuje z wieloma obiektywami, jak anamorficzne Super 35 mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL. Gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie Venice można dostosować do pracy z obiektywami E-mount.

Soczewka anamorficzna w połączeniu ze zdjęciem o współczynniku proporcji 4: 3 w rozdzielczości poziomej 4K pozwala na przechwycenie niesamowicie pięknych zdjęć z niezwykłą flarą i rozmyciem obrazu.

Planowane uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm.

Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają unikalne możliwości przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. System VENICE odznacza się także 15-stopniową przysłoną, może więc pracować w ekstremalnych warunkach: prawie bez oświetlenia po ostre światło słoneczne.

Niski poziom szumu zapewnia fenomenalne zdjęcia. Obrazowanie odbywa się w standardzie High Dynamic Range. Możliwości kamery przekraczają wartość Rec. 2020 przestrzeni barw, co oznacza to, że zakres kolorów jest większy niż DCI-P3 i VENICE może odtworzyć prawdziwy kolor sceny przed obiektywem.

Kamera VENICE, jako pierwsza w branży filmowej, jest wyposażona w zintegrowany, 8-stopniowy system filtrów ND (0.3 do 2.4). Redukuje on potrzebę wymiany zewnętrznego filtra ND, a tym samym znacznie usprawnia proces filmowania. Do obsługi urządzenia służy łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony.

Wysoka jakość obrazu i efektywna organizacja produkcji to rezultat zastosowania w kamerze VENICE rozwiązań firmy Sony: 16-bitowego formatu RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rekorder na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS.

 

General

 

Power Requirements DC12V (11~17.0V)
DC24V (22~32.0V)
Operating Temperature 0 ~ 40℃
Storage Temperature -20℃〜60℃
Mass Approx. 3.9kg (8lb 10oz) (without lens, handle, VF attachment expansion bottom plate and accessories)
Dimensions 133 x 159 x 172 mm (without protrusion)

 

Camera

 

Imaging Device Full-Frame CMOS
Imaging Device Pixel Count 24.7M (total), 24.4M (effective)
Imaging Device Size 36.2×24.1mm. 43.5mm (diagonal).
Built-In ND Filters Clear, 0.3(1/2), 0.6(1/4), 0.9(1/8), 1.2(1/16), 1.5(1/32), 1.8(1/64), 2.1(1/128), 2.4(1/256)
ISO Sensitivity ISO500
Lens Mount PL Mount
E-mount (lever lock type, without supplied PL lens mount adaptor)
Latitude 15+ Stop
Select FPS* Imager mode:
3.8K 16:9, 4K 17.9: 1-60FPS
4K 4:3: 1-48FPS
4K 6:5, 5.7K 16:9, 6K 17:9, 6K 1.85:1, 6K 2.39:1: 1-30FPS
6K 3:2: 1-24FPS
White Balance 2000~15000Kelvin and Green/Magenta adjust, AWB*
Gamma Curve S-Log3

 

Recording

 

Recording Format (Video) XAVC 4K Class480: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p
XAVC 4K Class300: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p
XAVC QFHD Class480: 23.98p, 25p, 29.97p
XAVC QFHD Class300: 23.98p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p
MPEG HD422(1920×1080): 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50i, 59.94i
HD ProRes 422HQ*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p, 50i, 60i
HD ProRes 422*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p, 50i, 59.94i
HD ProRes 422 Proxy*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p, 50i, 59.94i
Recording Format (RAW/X-OCN) *required AXS-R7 RAW SQ:
4K 17:9 (4096 x 2160): 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p
3.8K 16:9 (3840 x 2160): 23.98p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p
X-OCN ST/LT:
6K 3:2(6048 x 4032)*: 23.98p, 24p,
6K 2.39:1 (6048 x 2530)*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p
6K 1.85:1 (6048 x 3270)*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p
6K 17:9 (6048 x 3190)*: 23.98p, 24p, 25p, 29.97p
5.7K 16:9 (5672 x 3190)*: 23.98p, 25p, 29.97p
4K 6:5(4096×3432)*:23.98p, 24p, 25p, 29.97p
4K 4:3(4096×3024) :23.98p, 24p, 25p*, 29.97p*
4K 17:9 (4096 x 2160): 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p
3.8K 16:9 (3840 x 2160): 23.98p, 24p, 25p, 29.97p, 50p, 59.94p
Recording Format (Audio) LPCM 4ch , 24-bit 48-kHz

 

Inputs/Outputs

 

DC Input XLR-type 4pin (male)
Battery DC Input Square-shaped 5pin connector
DC Output 12V: Hirose 4pin x1
24V: Fischer 3pin x2
SDI Output BNC×4, (12G, 3G, 1.5G-SDI)
HD MONI Output BNCx1 (1.5G-SDI)
HDMI Output Type A ×1
VF LEMO 26pin
Audio Input XLR-type 5pin (female) x1 (LINE/ AES/EBU / MIC / MIC+48V selectable)
Timecode Input BNC x1
Genlock Input BNC x1
AUX LEMO 5pin (female) x1 (Timecode Output)
Remote* 8pin x1
Lens* 12pin x1
Lens Mount Hot Shoe 4pin x2, conforming to Cooke /i Intelligent Electronic Lens System
Network* RJ-45 type x1, 10BASE-T, 100BASE-TX
USB* USB host, type-A x1
Headphone Output Stereo mini jack x1
Speaker Output Monaural
Media type ExpressCard/34 slot×2
SD card slot ×1

 

 

Share Button