Sony PXW-FS5K z obiektywem 18-105

Kamera Sony PXW-FS5K z obiektywem do filmowania z ręki materiału 4K także podczas zdjęć w ruchu i w trudnych warunkach; wyposażona w wizjer, uchwyt z pilotem, funkcję silnie zwolnionego tempa, elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości; waży 0,8 kg i jest 2-krotnie lżejsza od modelu FS7.

Sony PXW-FS5 XDCAM Super 35 Camera System with Zoom Lens

Idealny obiektyw. Model Sony SELP18105G waży tylko 427 g, a mimo to zapewnia doskonały obraz. Elektryczną regulację 6-krotnego zoomu umożliwiają wygodne dźwignie umieszczone na inteligentnym uchwycie oraz na rączce korpusu. Maksymalny otwór przysłony jest stały i wynosi F4. Obiektyw utrzymuje doskonałą rozdzielczość i kontrast w całym zakresie ogniskowych: od 18 do 105 mm. Dźwignia i pierścień na tubusie zapewniają płynną regulację prędkości zoomu oraz dobry chwyt. Obiektyw SELP18105G jest dostarczany w zestawie z modelem PXW-FS5K. Sony PXW-FS5 XDCAM Super 35 Camera System with Zoom Lens

Maksymalna mobilność. Wyjątkowa wygoda podczas filmowania z ręki wynika między innymi z doskonałego wyważenia obudowy. Szybkie dostosowanie kamery do zdjęć z małej lub dużej wysokości ułatwia uniwersalny, obracany uchwyt i wizjer LCD, który można zamontować w dziewięciu miejscach. Model zawiera światową innowację: pierwszy elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości w kamerze Super 35. Filtr ten zapewnia pełną kontrolę nad ekspozycją przy szybko zmieniającej się sytuacji, w ruchu itp.

Szybka adaptacja do potrzeb. Szybko, bez używania specjalnych narzędzi można zdejmować i zakładać elementy osprzętu, takie jak uchwyt czy wizjer LCD. Standardowe, ¼-calowe otwory pod śruby ułatwiają mocowanie kamery do drona, uchwytu stabilizującego lub obudowy podwodnej.

Uniwersalny systemu mocowania α. Firmowy system mocowania Sony α gwarantuje zgodność i znakomitą współpracę z obiektywami produkowanymi zarówno przez Sony, jak i inne firmy. Kamera FS5 jest wyposażona w gniazdo na obiektywy z mocowaniem typu E. Po zamontowaniu odpowiedniego adaptera można jednak instalować na niej obiektywy kinowe i do lustrzanek, w tym produkowane przez Sony szkła z mocowaniem typu A. Oznacza to łatwość użycia zarówno posiadanych, jak i nowo nabywanych obiektywów.

Filmowanie z ręki materiału 4K przy 100 Mb/s. Kiedy pierwszorzędne znaczenie ma jakość obrazu, można w pełni wykorzystać potencjał przetwornika Exmor Super 35 i nagrywać materiał w rozdzielczości 4K (3840 x 2160) przy 100 Mb/s, używając zaawansowanego kodeka Sony XAVC (Long GOP).

Jeżeli natomiast liczy się szybkość realizacji zlecenia, można przełączyć kamerę w tryb Full HD (1920 x 1080) i nagrywać obraz w jakości do 60p z wykorzystaniem 10-bitowego kodowania XAVC 4:2:2 przy 50 Mb/s. Kamerę FS5 można więc dostosować do indywidualnych potrzeb.

240 kl./s i obraz w zwolnionym tempie. Rejestrując obraz w trybie HDR (High Frame Rate – duża liczba klatek na sekundę), można zmienić zwyczajne ujęcie w atrakcyjne wizualnie przedstawienie ruchu w zwolnionym tempie. Kamera FS5 pozwala nagrywać obraz Full HD w 10-bitowym formacie XAVC 4:2:2 w tempie do 240 klatek na sekundę. Odtwarzając takie nagranie z kinową prędkością 24 kl./s, uzyskuje się piękny efekt silnie zwolnionego tempa (10x). Nie występuje przy tym zmniejszenie dokładności bitowej ani cząstkowy odczyt danych z matrycy. Nie ma zatem problemów z mnożnikiem ogniskowej i zmianą kąta widzenia.

Solidność i lekkość. Mimo zaskakująco małej wagi 0,8 kg korpus FS5 jest przygotowany do niezawodnego działania w trudnych warunkach. Główny szkielet jest wykonany z magnezu, który łączy sztywność z lekkością. W przypadku kamery 4K, zwłaszcza tak małej jak FS5, pierwszorzędne znaczenie ma kwestia chłodzenia. Zaawansowany system chłodzenia tego modelu obejmuje pionowy radiator, który dla większej efektywności umieszczono bezpośrednio za przetwornikiem obrazu i główną płytką obwodów. Chłodzenie radiatora zapewnia kanał powietrzny, chroniący dodatkowo podzespoły elektroniczne przed pyłem.

Wygodna obsługa. Wszystkie główne funkcje kamery FS5 są przez cały czas w zasięgu ręki — od dźwigni zoomu przez joystick po pokrętła o programowalnej funkcji. Na ekranie można wyświetlić menu bezpośredniego wyboru, które służy do szybkiego i wygodnego zmieniania parametrów ujęcia, bez odrywania wzroku od akcji. Inteligentny uchwyt umieszczono możliwie najbliżej środka ciężkości kamery, by uniknąć przechylania się urządzenia w czasie pracy. Stabilne trzymanie ułatwia ponadto specjalny pasek. Regulacja kąta uchwytu jest bardzo prosta: aby go obrócić, wystarczy nacisnąć jeden przycisk. Dzięki zastosowaniu złącza bagnetowego równie łatwe i szybkie jest zdejmowanie uchwytu.

Uniwersalny podgląd. Kamera FS5 dostosowuje się do stylu pracy użytkownika. Jej konstruktorzy przewidzieli aż 9 punktów montażu 3,5-calowego ekranu LCD: 3 na górze demontowanej rączki oraz 6 na górze samego korpusu. Zapewniono też możliwość swobodnego regulowania położenia ekranu. Można go na przykład przemieścić na bok korpusu lub ustawić w osi obiektywu.

Funkcje sieciowe zapewniające większą mobilność

● Strumieniowa transmisja na żywo z każdego miejsca dzięki Wi-Fi oraz złączu sieci przewodowej

● Sterowanie bezpośrednio ze smartfona albo tabletu

● Wbudowana technologia NFC do uwierzytelniania współpracujących urządzeń jednym dotknięciem

● Gniazdo sieci przewodowej umożliwiające szybkie przesłanie materiału w pełnej rozdzielczości na serwer FTP i emisję atrakcyjnej informacji przed innymi

Przetwornik obrazu 4K Exmor® Super 35

Łączy wszystkie zalety dużych matryc m.in. wysoką czułość z bardzo dużą szybkością odczytu danych, niezbędną do rejestracji obrazu filmowego 4K czy materiału do wyświetlenia w silnie zwolnionym tempie.

● Matryca złożona z 11,6 miliona pikseli ma efektywną rozdzielczość 8,8 miliona pikseli i zapewnia obraz 4K. Umożliwia także rejestrację materiału HD ze szczegółami i fakturami, jakich nie uchwyci żaden przetwornik obrazu HD.

● Matryca Super 35 pozwala uzyskać efekt „bokeh”, czyli rozmycie tła powstające wskutek małej głębi ostrości. Zapewnia też znakomitą światłoczułość oraz rozległe pole widzenia.

● 14-stopniowa tolerancja naświetlenia umożliwia imponujące odwzorowanie poziomów szarości bez utraty szczegółów w cieniach i wypalenia świateł.

● Wyjątkowa czułość pozwala filmować nawet po zachodzie słońca, bez konieczności rozstawiania ton sprzętu oświetleniowego.

● Konstrukcja Sony Exmor CMOS umożliwia szybki, indywidualny odczyt pikseli (bez łączenia ich w grupy), a zaawansowane techniki przetwarzania osłabiają postrzępienie krawędzi i efekt mory.

Nagrywanie przy dużej liczbie klatek na sekundę (HFR). Kamera FS5 jest wyposażona w bufor pamięci. Umożliwia on nagrywanie obrazu Full HD przy dużej liczbie klatek na sekundę (HFR) i z 10-bitowym kolorem 4:2:2. Maksymalne tempo rejestracji obrazu wynosi 240 kl./s. W buforze mieści się materiał trwający 8 sekund. Zmniejsza to ryzyko dokonania nagrania w niewłaściwym momencie oraz liczbę dubli. Ponadto możliwe jest wybranie materiału z żądanego momentu. Kamera pozwala też zarejestrować 16-sekundowe ujęcie przy 120 kl./s. Przy pewnych rozdzielczościach można zwiększyć szybkość nagrywania do 480 i 960 kl./s.

Wbudowany elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej. Model FS5 to pierwsza na świecie kamera Super 35 z wbudowanym elektronicznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej, który zapewnia dodatkową kontrolę nad głębią ostrości. W przeciwieństwie do konwencjonalnych, optycznych filtrów ND elektroniczny filtr w kamerze FS5 reguluje się bezstopniowo, w zakresie od 1/4ND do 1/128ND. Takie rozwiązanie eliminuje konieczność wymiany filtrów i idealnie sprawdza się przy filmowaniu dynamicznej akcji w szybko zmieniających się warunkach oświetlenia. Płynna regulacja gęstości optycznej pozwala z łatwością sterować głębią ostrości.

Clear Image Zoom. Pozwala uzyskać jeszcze większe zbliżenie odległej sceny bez pogorszenia jakości obrazu. Kiedy zoom optyczny jest nastawiony na maksimum, technologia ta pozwala dodatkowo powiększyć obraz w skali 200%. Powiększanie działa również przy zamontowanym obiektywie stałoogniskowym.

Tryb odczytu środka matrycy. Kamera FS5 jest wyposażona w tryb selektywnego odczytu obrazu o rozdzielczości 2160 x 1080 pikseli ze środkowej części matrycy. W tym trybie ma ona wszystkie właściwości kamery filmowej Super 16 i może współpracować z tradycyjnymi obiektywami kinowymi Super 16, a dodatkową zaletę stanowi całkowicie wyeliminowane winietowanie. Można też skorzystać z funkcji Digital Extender, podwajającej ogniskową nagrywanego materiału HD.

Dokładny wizjer OLED. Wysokiej jakości wizjer OLED o rozmiarze 0,39 cala jest idealnie dostosowany do podglądu obrazu zarówno prawym, jak i lewym okiem. Dzięki precyzji technologii OLED, dużemu kontrastowi i wysokiej rozdzielczości (1,44 mln pikseli) zapewnia dużą dokładność przy ręcznej regulacji ostrości. Eliminuje też przekłamania kolorów.

Kamera jest dostępna w naszym sklepie

W sprzedaży jest sam korpus kamery FS5 i zestaw z obiektywem

Specyfikacja techniczna

Waga Około 111 g (sam korpus)
Około 4 lb 13,2 oz (sam korpus)
Około 2,2 kg (z obiektywem SELP18105G i osłoną obiektywu (opcjonalną), akumulatorem BP-U30, dużą muszlą oczną, wizjerem LCD, rączką i uchwytem, bez paska do uchwytu)
Około 4 lb 14,5 oz (z obiektywem SELP18105G i osłoną obiektywu (opcjonalną), akumulatorem BP-U30, dużą muszlą oczną, wizjerem LCD, rączką i uchwytem, bez paska do uchwytu)
Wymiary (szer. x wys. x głęb.)* Około 111,3 x 128,7 x 172,4 mm (sam korpus z wystającymi elementami)
Około 185,2 x 218,3 x 369,5 mm (z obiektywem SELP18105G i osłoną obiektywu (opcjonalną), dużą muszlą oczną, wizjerem LCD, rączką, uchwytem (bez paska do uchwytu), z wystającymi elementami)
Około 4 1/2 x 5 1/8 x 6 7/8 cala (sam korpus z wystającymi elementami)
Około 7 3/8 x 8 5/8 x 14 5/8 cala (z obiektywem SELP18105G i osłoną obiektywu (opcjonalną), dużą muszlą oczną, wizjerem LCD, rączką, uchwytem (bez paska do uchwytu), z wystającymi elementami)
Wymagania dotyczące zasilania Napięcie stałe 14,4 V (akumulator)
Napięcie stałe 12,0 V (zasilacz sieciowy)
Pobór mocy Około 11,8 W [60i]
Około 11,5 W [50i]
(podczas nagrywania z wyłączonym ekranem LCD, włączonym wizjerem elektronicznym, bez użycia złącza zewnętrznego urządzenia).Około 12,6 W [60i]
Około 12,3 W [50i]
(podczas nagrywania z włączonym ekranem LCD, włączonym wizjerem elektronicznym, z użyciem złącza zewnętrznego urządzenia).
Temperatura pracy Od 0°C do 40°C
Temperatura przechowywania Od -20°C do 60°C
Czas pracy akumulatora Z akumulatorem BP-U90: około 6 godzin 40 minut [60i]
około 6 godzin 45 minut [50i]
(Nagrywanie z włączonym ekranem LCD, wyłączonym wizjerem elektronicznym, bez użycia złącza zewnętrznego urządzenia).Z akumulatorem BP-U60: około 4 godzin 15 minut [60i]
około 4 godzin 20 minut [50i]
(Nagrywanie z włączonym ekranem LCD, wyłączonym wizjerem elektronicznym, bez użycia złącza zewnętrznego urządzenia).Z akumulatorem BP-U30: około 2 godzin 10 minut [60i]
około 2 godzin 10 minut [50i]
(Nagrywanie z włączonym ekranem LCD, wyłączonym wizjerem elektronicznym, bez użycia złącza zewnętrznego urządzenia).
Format zapisu (obraz) XAVC QFHD: MPEG-4 AVC/H.264 4:2:0 Long profile
XAVC HD: MPEG-4 AVC/H.264 4:2:2 Long profile
AVCHD: Zgodność z formatem MPEG-4 AVC/H.264 AVCHD 2.0
Format zapisu (audio) XAVC: Linear PCM, 2 kanały, 24 bity, 48 kHz

AVCHD: Linear PCM, 2 kanały, 16 bitów, 48 kHz / Dolby Digital, 2 kanały, 16 bitów, 48 kHz

Liczba klatek na sekundę podczas zapisu XAVC QFHD (3840 x 2160) 29,97p, 25p, 23,98p / 100 Mb/s, 60 Mb/s

XAVC HD (1920 x 1080) 59,94p, 50p / 50 Mb/s, 35 Mb/s

XAVC HD (1920 x 1080) 59,94i, 50i / 50 Mb/s, 35 Mb/s, 25 Mb/s

XAVC HD (1920 x 1080) 29,97p, 25p, 23,98p / 50 Mb/s, 35 Mb/s

XAVC HD (1280 x 720) 59,94p, 50p / 50 Mb/s

AVCHD (1920 x 1080) 59,94p, 50p / tryb PS (28 Mb/s)

AVCHD (1920 x 1080) 59,94i, 50i, 29,97p, 25p, 23,98p,
Tryb FX (24 Mb/s)
Tryb FH (17 Mb/s)

AVCHD (1280 x 720) 59,94p, 50p
Tryb FX (24 Mb/s)
Tryb FH (17 Mb/s)
Tryb HQ (9 Mb/s)

Czas nagrywania/odtwarzania Tryb XAVC-L QFHD 100
Około 65 min z kartą pamięci 64 GBTryb XAVC-L QFHD 60
Około 100 min z kartą pamięci 64 GBTryb XAVC-L HD 50
Około 120 min z kartą pamięci 64 GBTryb XAVC-L HD 35
Około 170 min z kartą pamięci 64 GBTryb XAVC-L HD 25
Około 220 min z kartą pamięci 64 GB
Czas nagrywania/odtwarzania AVCHD, LPCM, 2 kanały, tryb PS
Około 290 min z kartą pamięci 64 GB
Około 145 min z kartą pamięci 32 GBAVCHD, LPCM, 2 kanały, tryb FX
Około 340 min z kartą pamięci 64 GB
Około 170 min z kartą pamięci 32 GBAVCHD, LPCM, 2 kanały, tryb FH
Około 450 min z kartą pamięci 64 GB
Około 225 min z kartą pamięci 32 GBAVCHD, LPCM, 2 kanały, tryb HQ
Około 590 min z kartą pamięci 64 GB
Około 290 min z kartą pamięci 32 GB

Obiektyw

Mocowanie obiektywu E-mount

Sekcja kamery

Przetwornik obrazu (typ) Przetwornik CMOS „Exmor” typu Super35
Efektywna liczba pikseli 3840 (poziomo) x 2160 (pionowo)
Wbudowane filtry optyczne Filtry ND
OFF: przezroczysty
1: 1/4ND
2: 1/16ND
3: 1/64ND
Liniowa regulacja ND (od 1/4ND do 1/128ND)
Czułość ISO S-Log2/S-Log3 Gamma ISO 3200
Minimalne oświetlenie 0,16 luksa [60i] (F1,4, automatyczne wzmocnienie, czas migawki 1/24)
0,18 luksa [50i] (F1,4, automatyczne wzmocnienie, czas migawki 1/25)
Rozdzielczość pozioma 1000 linii TV lub więcej (tryb 1920 x 1080i)
Czas otwarcia migawki 1/8 – 1/10 000 s (60i)
1/6 – 1/10 000 s (50i/24p)
Funkcja zwolnionego i przyspieszonego tempa [30p]: 2160p: Dostępne liczby klatek na sekundę
1, 2, 4, 8, 15, 30 kl./s[25p]: 2160p: Dostępne liczby klatek na sekundę
1, 2, 3, 6, 12, 25 kl./s[60i]:1080p: Dostępne liczby klatek na sekundę
1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 kl./s[50i]: 1080p: Dostępne liczby klatek na sekundę
1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 kl./s
Funkcja odtwarzania w silnie zwolnionym tempie [60i] Dostępne liczby klatek na sekundę
120, 240, 480, 960 kl./s[50i] Dostępne liczby klatek na sekundę
100, 200, 400, 800 kl./s
Balans bieli Zaprogramowany (3200 K), pamięć A,
Pamięć B/ATW
Wzmocnienie 0, 3, 6, 9, 12, 15, 18, 24, 27, 30 dB, AGC
Krzywa gamma Możliwość wyboru

Wejście/wyjście

Wejście audio 3-stykowe XLR (żeńskie) (x2), Line/Mic/Mic +48 V z możliwością wyboru
Wyjście wideo Zintegrowane ze złączem Multi/Micro USB
Kompozytowe
1,0 Vp-p, 75 Ω
Wyjście audio Zintegrowane ze złączem Multi/Micro USB
Wyjście SDI Typu BNC (x1), do wyboru SD/HD/3G (poziom B)
Standardy SMTPE 259M/292M/424M/425M
USB Złącze Multi/Micro USB (x1)
Wyjście słuchawkowe Gniazdo mini jack stereo (x1)
Wyjście głośnikowe Monofoniczne
Wejście DC Gniazdo prądu stałego
Zdalne sterowanie Mini jack stereo (Φ2,5 mm)
Wyjście HDMI Złącze HDMI (typ A)
Sieć przewodowa Złącze LAN
100BASE-TX/10BASE-T

Monitorowanie

Wizjer 1,0 cm (0,39″), OLED, około 1,44 mln punktów
LCD 8,8 cm (3,5″), około 1,56 mln punktów

Wbudowany mikrofon

Wbudowany mikrofon Wszechkierunkowy stereofoniczny elektretowy mikrofon pojemnościowy

Nośniki

Typ MS/SD (1 szt.), SD (1 szt.)

Wi-Fi/NFC

Obsługiwany format IEEE 802.11 b/g/n
Zakres częstotliwości 2,4 GHz
Ochrona WEP/WPA-PSK/WPA2-PSK
Komunikacja NFC Zgodność z oznaczeniem nr 3 Forum NFC

Dołączone akcesoria

Dołączone akcesoria Rączka (1 szt.)
Uchwyt z pilotem (1 szt.)
Wizjer LCD (1 szt.)
Zestaw stopki akcesoriów: stopka (1 szt.), płyta stopki (1 szt.), śruby (4 szt.)
Przewód USB (1 szt.)
Zasilacz sieciowy (1 szt.) (AC-UES1230)
Przewód zasilający (liczba sztuk zależy od kraju)
Bezprzewodowy pilot (1 szt.) (RMT-845)
Ochraniacz ekranu LCD (1 szt.)
CD-ROM „Podręczniki do kamery na karty pamięci” (1 szt.)
Instrukcja obsługi (2 szt.)
Akumulator BP-U30 (1 szt.)
Ładowarka BC-U1 (1 szt.)
Duża muszla oczna (1 szt.)
Share Button