Kamera Sony FS5 na Bora Bora

Kamera Sony FS5 na Bora Bora i miliony wyświetleń w serwisie YouTube – to zasługa Francuza Stéphane’a Couchouda. Pół roku temu operator wybrał się na Bora Bora w Polinezji Francuskiej w celu udokumentowania piękna wyspy na Pacyfiku. Najlepszym wyborem dla 10-dniowego nagrania okazała się kamera Sony FS5.

Mimo że filmowiec jest fanem obiektywu 18­105 mm F4 typu G z systemem elektrycznej regulacji 6-krotnego zoomu i stabilizacją obrazu firmy Sony, podczas wycieczki zwiększył swoje możliwości i wybrał obiektyw Zeiss z mocowaniem typu E. Wziął ze sobą również mini aparat RX0, który mieści nowoczesną technologię obrazowania w odpornej na wstrząsy i wodoszczelnej obudowie. Aparat a7S II firmy Sony, niezbędnik w torbie z zestawem akcesoriów, oferuje zapis w formacie pełnoklatkowym w jakości 4K oraz niesamowitą czułość w słabym oświetleniu – zestaw na każdą okazję.

Zakres dynamiki był głównym kryterium przy zjawiskowych scenach pokazujących połykaczy ognia, które były kręcone nad brzegiem wody, o zmierzchu. „Kręcenie w zwolnionym tempie w profilu obrazu HLG za pomocą kamery FS5 zapewniło mi znakomitą kolorystykę skóry i wiedzę o przetwarzaniu koloru. Dzięki temu materiał wygląda jak obraz HDR”, przyznaje Stéphane, który postawił na krótki czas otwarcia migawki, aby uchwycić szybkie migotanie płomieni.

Muszę być na bieżąco z nowymi trendami muzycznymi i zmianami. Jeszcze przed rozpoczęciem filmowania tego projektu miałem pomysł na ścieżkę dźwiękową, do której chciałem edytować materiał filmowy. Jest zachwycająco mała i lekka, z doskonałą ergonomią, umożliwiająca niezwykle wydajną pracę. Można uzyskać żądany efekt bez skomplikowanych poszukiwań w menu. To obecnie po prostu najlepsza na świecie podręczna kamera do kręcenia filmów przyrodniczych i dokumentalnych.

Filmując w Full HD, zapisywał obraz wideo bezpośrednio do pamięci wewnętrznej urządzenia FS5 za pomocą karty pamięci SDXC klasy 10 o pojemności 128 GB firmy Sony. Zapewnienie ścisłej zgodności materiału z różnych źródeł kamer umożliwiło kręcenie filmów o profilu obrazu CINE 4 na urządzeniach FS5 oraz RX0. Złączenia klatek w filmie – przejścia spod wody (urządzenie RX0) do sceny nad wodą ukazującej łódź oraz widok z drona latającego na dużej wysokości są ledwo widoczne. Dzięki inteligentnym ujęciom wszystko wygląda jak jedna płynna sekwencja. „Profil CINE 4 umożliwia łatwą korekcję kolorów dzięki szerokiemu zakresowi dynamicznemu”, zauważa Stéphane, który zawsze kręci filmy z maksymalną przepływnością. „Utworzyłem również kilka osobistych tabel LUT, z którymi lubię pracować”.

Kamkorder Sony FS5 jest dostępny w naszym sklepie

Share Button