James Cameron kręci „Avatar 2” kamerą Sony Venice

James Cameron kręci „Avatar 2” kamerą Sony Venice

Zdjęcia kaskaderskie rozpoczynają się wkrótce, natomiast prace nad sfilmowaniem efektów specjalnych i trudnych sekwencji akcji na żywo trwały od lipca ubiegłego roku. Proces ten był wspierany przez szereg nowych technologii obrazowania cyfrowego Sony, np. system CBK-3610XS.

„Avatar 2” to również całkowicie nowa technika nagrywania scen w wodzie tzw. podwodny motion capture.

– Przed nami nikt nigdy tego nie robił – opowiada James Cameron. – Z motion capture to trudne zadanie, bo ten system optyczny opiera się na markerach, które są fotografowane przez setki kamer. Kręcenie pod wodą nie stanowi wyzwania, ale już powierzchnia wody działa jak ruchome lustro, odbijając wszystkie markery i tworząc ich kopie. To trochę, jak zrzucane z myśliwca przedmioty mające zmylić czujniki pocisku rakietowego. Woda tworzy tysiące fałszywych markerów, więc musieliśmy wymyślić sposób, jak temu zaradzić. I udało nam się to. Włożyliśmy w to mnóstwo pracy, innowacji, wyobraźni i nowych technologii, a zajęło nam to półtora roku.

– W przypadku „Avatara”, Venice znajdzie się w bardzo wymagających środowiskach – uchyla rąbka tajemnicy Neal Manowitz, wiceprezes Sony Electronics. – Nasz czujnik pełnoklatkowy zapewnił optymalną elastyczność i swobodę wyboru współczynników kształtu, różnych bokeh i obiektywów. W ten sposób realizuje się wizja twórców, ponieważ Venice gwarantuje unikalne podejście do opowiadanej historii.

Wiele kamer Venice zostało sparowanych z różnymi zestawami stereoskopowymi 3D. Używając nowego systemu okablowania Sony, jedyną częścią Venice przenoszoną na platformie będą bloki optyczne czujnika obrazu, co znacząco zmniejszy wagę rejestrującej kamery głównej do około 1.4 kg.

Kontynuacja „Avatara” będzie pierwszym filmem pełnometrażowym, wykorzystującym nowe rozszerzenie Venice, również do ręcznych Steadicamówi, dronów i zdalnego montażu w ciasnych przestrzeniach.

– Venice zapewnia najbardziej zadziwiający obraz, jaki kiedykolwiek widziałem – przyznaje James Cameron. – Czerń obrazu jest głęboka i aksamitna, a światła i źródła światła są niesamowicie jasne. Po raz pierwszy docenimy znaczenie terminu High Dynamic Range.
[Źródła: dailymail.co.uk, 20th Century Fox, SonyPro]

System rozszerzenia CBK-3610XS i akcesoria do Sony Venice znajdują się na naszej stronie:

http://sklep-4vision.com/akcesoria-kamerowe-sony-system-rozszerzenia-do-sony-venice-CBK-3610XS

http://sklep-4vision.com/akcesoria-kamerowe-wooden-camera-sony-venice

 

 

Share Button